#innostavimmat

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa

1280px-Pohjois-Karjalan_Osuuskauppa.svg
  • TYÖNTEKIJÖITÄ: 1266
  • LIIKEVAIHTO (2017): 334,3 miljoonaa euroa
  • TOIMITUSJOHTAJA: Juha Kivelä
  • JOHTAMISMOTTO: Parempi kuin eilen, huomenna parempi kuin tänään.
  • KOTISIVUT: www.pko.fi

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa (PKO) on asiakkaidensa omistama kuluttajaosuuskunta, jonka tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja omistajille sekä edistää maakunnan elinvoimaisuutta. PKO:lla on lähes 89 000 asiakasomistajaa. PKO on maakunnan suurin yksityinen työnantaja ja työllistää yli 1 200 ihmistä.

Päätoimialoja ovat päivittäistavarakauppa, käyttötavarakauppa, polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa sekä palveluliiketoiminnot. Toimialueella on 97 toimipaikkaa, jotka sijaitsevat 11 kunnan alueella.

Jokainen osuuskunnan toimipaikoissa käytetty euro jää omaan maakuntaan. Liiketoiminnan tulos ohjataan mm. osuuskunnan omistajien palkitsemiseen, palvelutarjonnan parantamiseen, maakunnan eri yhdistysten, tapahtumien, kulttuurijärjestöjen ja urheiluseurojen tukemiseen sekä nuorten työllistämiseen.

Visio: omistajat saavat ylivoimaista hyötyä ja helppoutta omasta kaupasta.

Arvot: yhteistä hyvää ja kilpailukyky. Haluamme toimia soihdunkantajina yhteisen hyvän rakentamisessa. Ilman ihmisiä ei ole kasvua ja kehitystä. Ilman palveluita, työpaikkoja ja uskoa paremmasta ei ole ihmisiä. Haluamme vahvistaa positiivisen kehityksen kierrettä, siis luoda yhteistä hyvää. Toiminnan pitää myös olla liiketaloudellisesti kannattavaa, mutta meidän ei tarvitse maksimoida voittoja. Voimme katsoa asioita pelkkää taloudellista voitontavoittelua laajemmasta näkövinkkelistä. Oikeita asioita tekemällä syntyy tulosta, joka mahdollistaa omistajiemme palkitsemisen.


Omistautuneisuuden rakennuspalikat

Yhdessä tekemisen kulttuuri rakentuu keskinäiseen luottamukseen ja kunnioitukseen. Henkilöstön tasavertainen kohtelu on kaiken lähtökohta ja kaikkien etu, sillä se luo myönteistä ilmapiiriä, lisää työviihtyvyyttä sekä lisää sitoutumista työnantajan tavoitteisiin ja hyvään asiakaspalveluun.


Innostavaa yrityskulttuuria kuvastava käytäntö

Juhlimme onnistumisia yhdessä. Asiakkailta tulleiden palautteiden pohjalta palkitsemme 4 kertaa vuodessa poikkeuksellisen hienon palvelusuorituksen tehneitä työntekijöitä Palvelun ilmaveivi -tunnustuksilla.