#innostavimmat

Osuuskauppa KPO

1280px-S-KPO 90px
  • TYÖNTEKIJÖITÄ: n. 1700
  • LIIKEVAIHTO (2018): 697 miljoonaa euroa
  • TOIMITUSJOHTAJA: Kim Biskop
  • JOHTAMISMOTTO: USKALLAN - ARVOSTAN -TOTEUTAN
  • KOTISIVUT: www.s-kanava.fi/kpo

Osuuskauppa KPO on yli 800 miljoonan euron vuosimyynnillään Suomen suurimpia alueosuuskauppoja. Toimimme Ylivieskan, Kokkolan, Pietarsaaren ja Vaasan talousalueilla. Olemme alueemme market-kaupan markkina- ja hintajohtaja sekä markkinajohtajia polttoneste-, matkailu- ja ravitsemiskaupassa, lisäksi harjoitamme autokauppaa. Meillä on yli 120 000 asiakasomistajaa ja työllistämme suoraan keskimäärin noin 1 700 palvelualan ammattilaista. KPO on myös alueellisesti suurimpia yrityksiä, joka tarjoaa kesätyöpaikkoja. Toimintamme taloudellinen menestys päätyy kokonaisuudessaan kauppapalvelujemme kestävään kehittämiseen ja asiakasomistajiemme eduksi. 


Omistautuneisuuden rakennuspalikat

KPO:ssa henkilöstö on strateginen voimavara. Ilman hyvinvoivaa ja motivoitunutta henkilökuntaa on mahdotonta toteuttaa hyvää asiakaspalvelua. Avainasemassa KPO:n maineen ja menestyksen tekijöinä ovat päivittäin asiakkaiden parissa työtä tekevät, työssään viihtyvät, osaavat työntekijät.

Henkilöstötyön kehittämisen painopisteitä ovat esimiesten työnjohtamisosaamisen, henkilöstön palvelu- ja myyntiosaamisen sekä hyviin suorituksiin perustuvan kannustavan palkitsemisen kehittäminen. Tavoitteena on osaava ja työkykyinen henkilöstö ja hyvä työnantajamielikuva.


Innostavaa yrityskulttuuria kuvastava käytäntö

Innostavaa yrityskulttuuria kuvastaa KPO:ssa parhaiten päätöksenteon tehokkuus yrityksessä. Päätöksenteon tehokkuuteen vaikuttavat mm. muutosten ansiokas läpivienti, henkilöstön kuuntelu päätöksenteossa. Henkilöstötyön kehittämisen painopisteitä ovat esimiesten työnjohtamisosaamisen, henkilöstön palvelu- ja myyntiosaamisen sekä hyviin suorituksiin perustuvan kannustavan palkitsemisen kehittäminen. Tavoitteena on osaava ja työkykyinen henkilöstö ja hyvä työnantajamielikuva.