#innostavimmat

Marimekko

Marimekko_Logo (1)
  • TYÖNTEKIJÖITÄ:450
  • LIIKEVAIHTO (2018): 102 miljoonaa euroa
  • TOIMITUSJOHTAJA: Tiina Alahuhta-Kasko
  • JOHTAMISMOTTO: Kaikki lähtee yhdessä tekemisestä – se rakentaa pohjan avoimuuden ja luottamuksen ilmapiirille, joka on edellytys rohkeudelle, luovuudelle ja menestykselle.
  • KOTISIVUT: www.company.marimekko.com/fi

Marimekko on suomalainen designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2017 tuotteiden brändimyynti oli 193 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 102 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 450 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.


Omistautuneisuuden rakennuspalikat

Meillä Marimekossa työntekijöitä kannustetaan aitouteen, rehtiyteen, rohkeuteen ja maalaisjärjen käyttöön. Mielestämme työssä – kuten elämässä yleensäkin – pitää olla iloa. Marimekossa tehdään reippaasti eikä meinata, vahvasti omistajuutta ottaen. Suunnitelmallisuus tuo tehokuutta ja yhdessä tekeminen hyvää meininkiä. Marimekossa tehtävässä kuin tehtävässä kääritään hihat ja tehdään yhtenä tiiminä töitä.


Innostavaa yrityskulttuuria kuvastava käytäntö

Kehitämme Marimekkoa pitkällä sihdillä, sillä haluamme luoda jotain ainutlaatuista ja merkityksellistä. Marimekossa saa – ja pitääkin – olla rohkea ja kääntää epäonnistumiset opeiksi. Ilman rohkeutta ei ole myöskään luovuutta. Rohkeana olemista helpottaa se, ettei ota asioita turhan vakavasti – eikä varsinkaan itseään.