#innostavimmat

Osuuskauppa KPO

Työntekijöitä   n. 1800
Liikevaihto (2015):   628,5 m€
Toimipaikat:   n. 100 toimipaikkaa
Toimitusjohtaja:   Kim Biskop
Henkilöstöjohtaja:   Leif Lindberg
Johtamismotto:   USKALLAN - ARVOSTAN - TOTEUTAN
Aikaisemmat listavuodet:   6. sija 2016
Nettisivu:   www.s-kanava-fi/kpo

Osuuskauppa KPO on yli 800 miljoonan euron vuosimyynnillään Suomen suurimpia alueosuuskauppoja. Toimimme Ylivieskan, Kokkolan, Pietarsaaren ja Vaasan talousalueilla. Olemme alueemme market-kaupan markkina- ja hintajohtaja sekä markkinajohtajia polttoneste-, matkailu- ja ravitsemiskaupassa, lisäksi harjoitamme autokauppaa. Meillä on noin 120 000 asiakasomistajaa ja työllistämme suoraan keskimäärin noin 1 800 palvelualan ammattilaista. KPO on myös alueellisesti suurimpia yrityksiä, joka tarjoaa kesätyöpaikkoja. Toimintamme taloudellinen menestys päätyy kokonaisuudessaan kauppapalvelujemme kestävään kehittämiseen ja asiakasomistajiemme eduksi.

Visio ja missio

KPO tarjoaa asiakasomistajilleen kattavimman ja halutuimman palvelukokonaisuuden monikanavaisesti asiakasomistajan omasta kaupasta.

Arvot

  1. ASIAKASLÄHTÖISYYS “Olemme asiakasta varten”
  2. TULOKSELLISUUS “Toimimme tuloksellisesti”
  3. UUDISTUMINEN “Uudistamme jatkuvasti toimintaamme”
  4. VASTUULLISUUS “Kannamme vastuuta ihmisistä ja ympäristöstä”

Omistautuneisuuden rakennuspalikat

KPO:ssa henkilöstö on strateginen voimavara. Ilman hyvinvoivaa ja motivoitunutta henkilökuntaa on mahdotonta toteuttaa hyvää asiakaspalvelua. Avainasemassa KPO:n maineen ja menestyksen tekijöinä ovat päivittäin asiakkaiden parissa työtä tekevät, työssään viihtyvät, osaavat työntekijät.

Henkilöstötyön kehittämisen painopisteitä ovat esimiesten työnjohtamisosaamisen, henkilöstön palvelu- ja myyntiosaamisen sekä hyviin suorituksiin perustuvan kannustavan palkitsemisen kehittäminen. Tavoitteena on osaava ja työkykyinen henkilöstö ja hyvä työnantajamielikuva.

Innostavaa yrityskulttuuria kuvastava käytäntö

Innostavaa yrityskulttuuria kuvastaa KPO:ssa parhaiten päätöksenteon tehokkuus yrityksessä. Päätöksenteon tehokkuuteen vaikuttavat mm. muutosten ansiokas läpivienti, henkilöstön kuuntelu päätöksenteossa. Henkilöstötyön kehittämisen painopisteitä ovat esimiesten työnjohtamisosaamisen, henkilöstön palvelu- ja myyntiosaamisen sekä hyviin suorituksiin perustuvan kannustavan palkitsemisen kehittäminen. Tavoitteena on osaava ja työkykyinen henkilöstö ja hyvä työnantajamielikuva.

KPO:n Prismalaiset tsemppaavat yhdessä toisiaan